Je bevind je op de pagina: Home/Kennis/Preventiewerk/Succesvol samenwerken

Succesvol samenwerken

Als preventiemedewerker ben je het aanspreekpunt en de vraagbaak voor alles wat te maken heeft met veilig en gezond werken binnen het bedrijf. Daarnaast ligt er een taak voor je om actief veiligheid en gezond werken in het bedrijf onder de aandacht te brengen en te houden. Het is daarvoor belangrijk om samen te werken met verschillende gesprekspartners binnen het bedrijf, zoals management, P&O en externe partijen zoals de bedrijfsarts.

Samenwerken begint met contact leggen. Zorg er daarom voor dat de verschillende gesprekspartners en ook de medewerkers weten wie je bent en wat je doet. Door te weten wat de belangen zijn van je gesprekspartner, kun je bepalen welke argumenten kunnen helpen om de ander in beweging te krijgen.

Uiteindelijk is het makkelijker om preventieonderwerpen ‘levend’ te houden dan ze elke keer weer af te stoffen. Door elkaar regelmatig te spreken, wordt preventie uiteindelijk een logisch onderdeel van het werk.

Poster Succesvol samenwerken
Samenwerking in overzichtelijke poster


Download de poster hier! 
Deze poster geeft inzicht in de belangen van de belangrijkste gesprekspartners voor preventiemedewerkers binnen de organisatie en geeft tips om met ze in gesprek te treden.
Een goede samenwerking is de sleutel tot succes.

Gerelateerd

Kennisbank - Hulp bij vragen
Hulpmiddelen - Samen-werk-koffer

Registreer je gratis en ontvang de nieuwsbrief met tips!                       Registreer

Deze site maakt gebruik van cookies. Meer info?